יום רביעי, 11 במאי 2011

מעמד לספר - כמה פשוט לקרוא

מעמד לספר - מחזיקים את הספר, קוראים, עוברים דף, עוד דף ועוד דף, מרותקים לסיפור וכשרוצים ללכת פשוט סוגרים את הספר עם שתי ידיים, מניחים על השולחן או על מדף הספרים וזהו. קריאת ספרים, יש גם כאלו שקשה להם, אבל יש פתרון...

קריאת ספרים הינה פעילות חיונית לכולנו כבר מגיל ינקות כאשר ההורים מקריאים לילדיהם סיפורים לפני השינה. בהמשך החיים כולנו קוראים ספרים, בין אם ספרי לימוד, העשרה או סיפורת ומעשיות. כיום ניתן למצוא מגוון כה רחב של ספרים וסיפורים שקשה למצוא אנשים אשר אין להם עניין בקריאה. כבר היום ניתן לראות כי חנויות ספרים ברוב אזורי הארץ הפכו נגישות לבעלי מוגבלויות ורחבות דיין בכדי לסייר בין מדפי הספרים גם בעזרת כסא גלגלים, אך האם המעברים הם הבעיה המרכזית לקריאת ספרים עבור בעלי מוגבלויות ונכים? כנראה שלא...

מתקשים להחזיק את הספר
בעלי מוגבלויות רבים סובלים מבעיות תפקוד בגפיים, חלקם סובלים מבעיות בגפיים העליונות (ידיים) ובשרירים ולכן אינם יכולים להחזיק בכוחות עצמם את הספרים שכל כך רצו לקרוא. הפתרונות המהירים עבור בעלי מוגבלויות אלו הם הנחת הספר על שולחן קריאה או באמצעות הגבהות מאולתרות כאלו ואחרות, לעיתים פתרונות אלו מצליחים ולעיתים הם אינם פרקטיים כלל, מה גם שיש לחשוב על פתרונות אשר ניתן לנייד אותם ממקום למקום ולאו דווקא לקבע את הקורא למקום ספציפי אחד.

הפתרון – מעמד לספר
הפתרון האמיתי לבעיית הקריאה של בעלי מוגבלויות נמצא כבר כאן (!). חברת קוסמוטרייד בע"מ, הדואגת מזה שנים למציאת פתרונות יעילים עבור בעלי מוגבלויות ועבור נכים ומייבאת מוצרי איכות כבר עשרות שנים, מחזיקה ברשותה כלי נוח ויעלי הנקרא מעמד לספר . שמו של המוצר מעיד על אופיו. מעמד לספר מאפשר קריאה נוחה ללא החזקת הספר בידי הקורא והוא ניתן לניידות מלאה בכל תיק ומנשא. פתרון זה מהווה יתרון מושלם עבור בעלי מוגבלויות ואנשים הסובלים מבעיות שרירים בגפיים העליונות.

עכשיו פשוט לקרוא
אחרי שהבנו כי כמעט כל אדם באשר הוא אוהב לקרוא ספרים, בין אם ספרי לימוד ועד ספרי מעשיות ואחרי שהבנו כי גם קריאת ספר הינה משימה לא פשוטה עבור אנשים הסובלים ממוגבלויות שונות, נוכחנו לדעת כי גם על בעיית קריאת הספרים חשבה חברת קוסמוטרייד והביאה לארץ את הפתרון הטוב ביותר עבור בעלי מוגבלויות המעוניינים לקרוא ספרים בנוחות מרבית.השימוש ב"מעמד לספר" שינה את חייהם של בעלי מוגבלויות רבים ואנו בטוחים כי בעזרת המעמד נוכל לשנות את חייהם של מאות אנשים נוספים.

אין תגובות: